Söz konusu uçuş, test ve yapılan analizlerin ardından Birleşik Krallık Sivil havacılık Otoritesi tarafından bu ayın başında onay aldı. İlk yeşil uçuşu kapsayan projeye motor üreticisi Rolls-Royce ve enerji devi BP’nin de aralarında bulunduğu çok sayıda şirket katılıyor.
Uçaklar SAF kullanırken de karbon salmaya devam ediyor ancak endüstri sektörü, bu yakıtların yaşam döngüsü emisyonlarının yüzde 70’e kadar daha düşük olduğunu savunuyor. SAF, dünya genelinde yasal jet yakıtlarında karıştırılmış bir şekilde kullanılıyor.
Havacılık sektöründe ağırlıklı olarak kerosen kullanılırken, sürdürülebilir yakıt kerosenden daha maliyetli ve halen üretimi çok az. İngiltere’de SAF tesisi bulunmasa da hükümet 2025 yılına kadar 5 tesisi inşa etmeyi planlıyor.